Op zoek naar mijn stem - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shauni Schreurs - WaarBenJij.nu Op zoek naar mijn stem - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shauni Schreurs - WaarBenJij.nu

Op zoek naar mijn stem

Door: Shauni

Blijf op de hoogte en volg Shauni

06 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi,

Wat vliegt de tijd weer voorbij, inmiddels hoef ik nog maar één week stage te lopen en zou ik ook beginnen aan mijn duikbrevet!

Op stage gaat alles goed, al hoewel het deze week geen succes was. Vorige week heb ik twee dagen alleen gedraaid, omdat mijn mentor verhuisdagen had. In het begin voelde ik me een klein beetje een politieagente, maar gelukkig werd dat al snel beter! Het voelde ook echt als mijn groepje. Die vrijdag had ik nog een uitstapje met de groep naar Park Roi Rincon. Hier gingen we naar twee waterputten en liepen we door een kloof. Daarna gingen de leerlingen ook nog een paar indianenspelletjes doen en waren ze geschminkt als indianen! Afgelopen week had ik een mindere week op stage. Er bleef helemaal niets meer van mijn stem over, hier heb ik nog nooit last van gehad! Ik zou zoals gewoonlijk de hele dag draaien, maar naar één lesje kon ik wel stoppen want m’n stem was compleet verdwenen en nu is hij gelukkig weer een klein beetje aanwezig! Mijn mentor zegt dat het door het lokaal komt, dus dat zal dan wel!
Ook hadden we deze week een extra leerling in de groep. In een andere groep drie zit een leerling die daar even niet meer terecht kon, dus kwam deze leerling een weekje bij ons op bezoek!

Vorige week hebben Judith en ik ook het eerste ongeluk van dichtbij meegemaakt. De eerste pas dus dat valt heel erg mee! We gingen op een middag naar Jan Tiel, lekker zonnen dachten we zo! Alleen was er die dag weinig zon, maar we konden er wel lekker liggen. Natuurlijk werd het op een gegeven moment zo bewolkt dat het ook maar even keihard moest gaan regenen. Zo hard als het toen ging hebben we hier nog niet veel vaker gezien! We wilden toch al gaan, dus dit was dan ook een goed moment. We waren al gewaarschuwd dat de wegen ontzettend glad zijn als het hier geregend heeft, omdat alle auto’s hier olie lekken, dus lekker gevaarlijk! We hadden dan ook nog geen ongeluk van zo dichtbij gezien, dus tja dat moest ook maar eens gebeuren. Op de terugweg gingen we even langs de Hollandse Bakker, lekker cake halen dat hadden we natuurlijk wel verdiend en vlak voordat we thuis waren zagen we een auto precies voor ons zo tegen een andere auto aan knallen. Nu kon je pas echt goed zien dat de auto’s hier zo doorglijden als het heeft geregend.
Ook was het vorige week weer tijd voor Full Moon, natuurlijk was dit ook weer een mooi feestje! Dit is maar één keer in de maand en de volgende keer zijn we er al niet meer, dus toen we weggingen vonden we dat toch wel een beetje raar.

Die zondag gingen we naar Port Marie, samen met Bjorna, Elmar en Antionne. We hadden dus een hele auto vol en lekker met z’n vijven in zo’n auto gepropt, weer erg gezellig dus! Dit strand vond ik echt het mooiste strand dat ik tot nu toe heb gezien. Hier hebben we lekker een middagje kunnen zonnen en zwemmen.
Dinsdagavond zijn we ook voor het eerst naar de openlucht bios geweest. Je ligt hier op Mambo op strandbedjes buiten naar een groot scherm een film te kijken. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt, dus dat was wel weer leuk!
Donderdag vonden Judith en ik het wel weer gezellig om maar weer eens te gaan shoppen. Deze keer gingen we naar Punda en Otrabanda en nadat we Punda de vorige keer een beetje tegen vonden vallen, naja we hadden natuurlijk niet goed gekeken was het die dag wel erg leuk. Ook heb ik een aantal souvenirs gekocht. Nu hoef ik dat ook niet meer te doen dat scheelt alweer nadenkwerk, haha!

En toen was het weer zaterdag, tijd om aan mijn duikcursus te beginnen samen met Danielle. Naja dit was de bedoeling. Nadat ik m’n stem was verloren, werd ik nu ook nog eens verkouden en tja dan kan je het duiken wel vergeten. Gisteren had ik contact gehad met de duikschool en zij zeiden dat ik gewoon moest komen en dat we het wel zouden bekijken. Ik kon niet klaren, dus het duiken zou vandaag niet doorgaan. Wel hebben wel de hele dag theorie gehad en ik moet zeggen dit was best pittig. Ik ben dan ook benieuwd of ik mijn theorie wel ga halen, zolang heb ik niets geleerd dus dat zal wel weer even zwaar worden haha!
Volgende week mag ik hoop ik, als mijn verkoudheid over is wel gewoon duiken. Dan zullen we zaterdag twee duiken doen, zondag twee duiken en de woensdag erop. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat hier is, dus ik ga heel hard duimen dat ik dan wel gewoon mag!

Heel veel liefs uit het verre Curaçao!

  • 06 April 2014 - 09:59

    Ini:

    Hoi Shauni,

    Wat super vervelend van je stem, maar zie het maar zonnig in (moet daar niet moeilijk zijn) als je problemen met je benen of armen had gehad, had je misschien niet eens kunnen auto rijden of stel je voor dat je niet mocht zonnen!!!!! Opa geeft je nog een oud huis, tuin en keukentip: gorgelen met zout water, en dan niet die uit zee! Is niet echt fijn, maar helpt wel. Wij zijn heel blij met je mooie verhalen, maar willen die zo langzamerhand ook wel weer eens echt horen, dus wij zijn best wel 'n beetje blij dat je binnenkort weer thuis komt, met stem dan natuurlijk. We duimen voor je dat je toch mag duiken en dat je de theorie haalt, heel veel plezier nog en tot gauw.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 06 April 2014 - 11:22

    Mama:

    Lieve Shauni,

    Wat een verhaal heb je weer. Van die stem is super vervelend maar je hebt al een goeie tip van Opa gekregen. Wat betreft als politieagente op te treden moet ook niet zo moeilijk zijn voor jou, je hebt tenslotte ervaring opgedaan op de lagere school toen je daar zelf zat. Ik hoor wel ik moet zelf nog een keer terug naar curaçao wij hebben het mooiste strand gemist. En ja de tijd gaat super snel voor je het weet ben je alweer thuis weg met de rust als je tenminste je stem weer hebt (grapje).
    Shauni geniet nog van je laatste stage week maak er wat moois van. Daarna nog heerlijk twee weken vakantie joepie wat zul je mooi bruin thuis komen wij zijn allemaal jaloers op jou. Heeeeeel veeeel plezier nog tot gauw.
    Liefs,
    Mama

  • 06 April 2014 - 13:25

    Helga:

    Hey shauni
    Hoop dat je de theorie onder de duim krijgt en dat je kunt beginnen met het echte werk. Heel veel plezier gewenst. Liefs helga

  • 09 April 2014 - 21:14

    D-driessen:

    Hoi Shauni ,
    Weer erg genoten van het mooie verslag en dank je daar voor.
    jullie vermaken je nog steeds prima alleen de tijd word wel korter maar dat is niet zo erg jullie hebben al aardig wat beleefd ik wens je nog veel plezier met je theorie en de groetjes van Opa en Oma van Judith
    doei doei.

  • 11 April 2014 - 10:56

    Mandy:

    Hoi Shauni,

    En dat is hem dan, vandaag alweer je laatste stagedag! Wat vliegt de tijd.. Maar gelukkig heb je daar nog even tijd om vakantie te houden en super bruin thuis te komen. Ik hoop heel erg dat je straks wel mag duiken, dus daar zullen we voor duimen. Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden! En over die theorie zou ik me maar niet zo druk maken, want volgens mij ben je dat harde leren na deze paar maand nog niet verleerd ;) ook al leef je daar een stuk meer relax dan hier. En de taart en de koeken van hier hoef je ook nog niet te missen, want je hebt daar ook genoeg lekkere taart en cake (a) Hier vliegt de tijd ook nog steeds, je komt voor ons (ik hoop dat het voor jou lange vakantie weken zijn) alweer super snel thuis terwijl we nog van alles moeten regelen.... Jaaaa wat zou ik nu bedoelen:) nog ff geduld Shauni over een paar weken ben je erachter. En dan is het ook super gezellig dat je EINDELIJK weer hier bent om ons de oren van de kop te kletsen. Nou ik zal maar weer stoppen! Nog heel veel plezier de komende weken en ik spreek je snel.

    Xx je kleine grote zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shauni

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6369

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 April 2014

Curaçao!

Landen bezocht: